نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

آغاز چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال خاکی مشهد| رقابت محلی در حد جام‌جهانی!

  • کد خبر: ۵۸۶۴۰
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
آغاز چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال خاکی مشهد| رقابت محلی در حد جام‌جهانی!
چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال خاکی محلات مشهد آغاز شد.
بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ فوتبال خاکی محلات مشهد هم‌زمان با یوم‌ا... ۲۲‌بهمن در زمین گلشهر آغاز شد و حالا بیش از ۱۰۰۰ جوان علاقه‌مند برای رسیدن به رؤیاهایشان هر هفته جمعه‌ها در ۴ منطقه حاشیه شهر از‌پیش‌تعیین‌شده گرد هم می‌آیند؛ مسابقاتی که حالا با برگزاری چهارمین دوره به پختگی خاصی رسیده و دیگر تمام جوانان فوتبال‌دوست حاشیه شهر می‌دانند که می‌توانند آرزوهایشان را در مستطیل خاکی آن جست‌و‌جو کنند.
 
جام فوتبال خاکی حاشیه شهر مشهد توسط تربیت‌بدنی سپاه امام‌رضا (ع) و با مشارکت نهادهایی، چون شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و هیئت فوتبال مشهد برگزار می‌شود و در ۳ دوره گذشته از مقبولیت خوبی در میان علاقه‌مندان به فوتبال به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بهره‌مند شده است. حضور ۷۰ تیم در این دوره از مسابقات مؤید فراگیری خوبی است که به فوتبال خاکی محلات مشهد در چهارمین سال برگزاری، با وجود تمام محدودیت‌های کرونایی، رونق ویژه‌ای داده است.

از افزایش کمیت تا سورپرایز کیفیت

لیگ فوتبال خاکی مشهد در طول ۳ دوره قبلی برگزاری هم افزایش کمی در حضور تیم‌های شرکت‌کننده داشته و هم در آخرین دوره برگزاری شگفتی ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگانش داشت. برگزاری فینال این رقابت‌ها در پایان سومین دوره در ورزشگاه مدرن امام‌رضا (ع) اتفاقی غافل‌گیرکننده بود که پایان باشکوه را برای آن‌هایی رقم زد که شاید راه‌رفتن در ورزشگاه حرفه‌ای فوتبال برایشان آرزو بود، چه برسد به بازی‌کردن و بالا‌بردن جام در آن! اتفاقی که حالا به یک عادت تبدیل شده و بر اساس اعلام مسئولان ورزشگاه شیک قرار است رده‌بندی و فینال چهارمین دوره هم در ورزشگاه امام‌رضا (ع) شهر مشهد برگزار شود؛ مسئله‌ای که می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف به تیم‌های شرکت‌کننده بدهد تا هر طور شده خود را به جمع ۴ تیم نهایی این رقابت‌ها برسانند.

جدال ۷۰ تیم در ۴ منطقه مشهد

«امسال ۷۰ تیم برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام کردند و در ۴ منطقه خواجه‌ربیع، جاده‌قدیم قوچان، گلشهر (شهید آوینی) و رجایی و باهنر (طرق) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.» این‌ها صحبت‌هایی است که سرهنگ عباس مشمول درباره جزئیات چهارمین دوره لیگ فوتبال خاکی مشهد به زبان می‌آورد. رئیس تربیت‌بدنی سپاه امام‌رضا (ع) می‌افزاید: ورودی رقابت‌ها امسال همچون سال‌های قبل ۲۰۰ هزار تومان بود و ۴ تیم برتر به لیگ دسته‌دوم فوتبال باشگاه‌های مشهد صعود خواهند کرد.
 
وی خاطرنشان می‌کند: در پایان دور گروهی این رقابت‌ها که در ۴ منطقه است، بر اساس کمیت تیم‌های شرکت‌کننده در هر منطقه تیم‌های بیشتری به مرحله حذفی می‌رسند. مشمول تصریح می‌کند: به‌عنوان‌مثال از منطقه شهید آوینی که ۴۰ تیم در این مسابقات شرکت کردند، ۱۰ تیم به دور حذفی می‌رسند؛ اما در منطقه‌ای مثل جاده قدیم قوچان که مثلا ۱۰ تیم شرکت کردند، ۲ تیم به مرحله حذفی خواهند رسید.

وعده ویژه شهرداری و نگرانی‌های کرونایی

سرهنگ عباس مشمول در ادامه با اشاره به وعده ویژه معاونت تربیت‌بدنی شهرداری مشهد درباره حمایت از این مسابقات، اظهار می‌کند: نوری، معاون تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، قول داده است که به تمام تیم‌های حاضر در دور حذفی مسابقات یک دست لباس ورزشی کامل بدهند. این مسئله می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف برای تیم‌ها باشد. وی یادآور می‌شود: اگر کرونا اجازه بدهد و محدودیت‌ها مشکل‌ساز نباشد، سعی خواهیم کرد ظرف یکی‌دو هفته آینده یک مراسم افتتاحیه با حضور محدود شرکت‌کنندگان و مسئولان داشته باشیم.
 
رئیس تربیت‌بدنی سپاه امام‌رضا (ع) درباره زمان پایان این دوره از مسابقات می‌گوید: با توجه به شرایط کرونایی و رسیدن ماه مبارک رمضان، فکر می‌کنم مسابقات تا اواسط تابستان ادامه داشته باشد. تیم فوتبال شهید عباسی از منطقه جاده‌قدیم قوچان در دوره گذشته توانست در بازی فینال با غلبه بر امید مهاجر به جام قهرمانی برسد و در ورزشگاه امام‌رضا (ع) جام را بالای سر ببرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->